Ain't no mountain high enough! - Reisverslag uit Peking, China van Ruth Knieper - WaarBenJij.nu Ain't no mountain high enough! - Reisverslag uit Peking, China van Ruth Knieper - WaarBenJij.nu

Ain't no mountain high enough!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ruth

21 Maart 2008 | China, Peking

Afgelopen zondag zoals gezegd de berg beklommen (Solsburry Hill :-P). We zijn om 8.30 op weg gegaan. Eerst moesten we een eind lopen naar de bus en toen dus met de bus. Toen we uitstapten leek de berg nog een flink eind weg (later bleek dat het niet alleen leek, maar dat het ook zo was). We zijn van de voet van de berg helemaal bijna naar de top gelopen. Het eerste deel kon je ook met een taxi doen (ik dacht dat we dat ook zouden doen), maar nee, iedereen wilde lopen. Daarna kon je met de kabelbaan, maar nee, iedereen wilde lopen. Zowel heen als terug! :O Terug was ik als enige voorstander van de kabelbaan, maar ik had geen steun... Om 18.00 stapten we weer op de bus! Dus echt enorm lang gelopen! Ondertussen kleine pauzes gehad van 5 a 10 minuten en 1 grote pauze (die was bijna op de top). Echt enorm mooi uitzicht!! Heb een aantal foto's gemaakt, maar het blijft in REAL LIFE toch mooier.
Ik heb trouwens 2 bergen beklommen, want om naar DE berg te gaan (waar het plan was om naartoe te gaan), moesten we eerst over een andere berg (niet helemaal over de top ofzo, maar genoeg meters af moeten leggen!!)!
We moesten ook een aantal keren een wilde rivier oversteken en toen was ik echt een schijterd. Ik werd zo bang!! Zat ik daar midden op de rivier vast op een steen... Jelle heeft mij toen geholpen de overkant te bereiken. Dus elke keer als we weer over de rivier moesten (in totaal 12 keer) werd ik bang :-S. Ja, ik ben een echte survivaller! Maar aan het eind ging het gelukkig steeds beter en kon ik het alleen!! :-) Maar die stenen zijn zo glibberig! Vraag me niet waar ik nou precies bang voor ben, maar ik verstijfde gewoon. Kon er niks aan doen. Maar heb het gedaan en das het belangrijkste. Af en toe stond ik wel te shaken op mijn benen van moeheid, en was een paar keer duizelig, maar heb tijdens de tocht veel gedronken en gegeten (elke keer kleine beetjes). Dat was blijkbaar goed, want ik heb het gewoon helemaal volgehouden!! :-) HULDE AAN RUTH!!!!! Het verbaasde me echt dat het me helemaal gelukt is! Dat had ik (afgezien van mijn gezondheidstoestand) sowieso nooit van mezelf gedacht! :-)
Mam, je had trouwens gelijk, het was echt heel mooi weer. Ben ook verbrand in mijn nek en ook mijn neus (verrassend...)! Wel een beetje regen, maar toen hadden we net lunchpauze. :-) En toen zaten we beschut.
Het was trouwens ook heel gezellig met z'n allen die berg te beklimmen! Ja, was een leuke dag, maar erg vermoeiend. 's Avonds kon ik heerlijk slapen!
(hint 1)

De lessen deze week hield ik deze week over THE BODY. Erg leuk om te doen. En het is heel handig, want je hoeft de Chinese woorden er niet voor te kennen, want je kunt gewoon aanwijzen. Heb ook het liedje 'Hoofd, schouders, knie en teen...' in het Engels vertaald en die ook geleerd aan de kids. Jawel, ik heb in public gezongen! haha! In hoeverre je het zingen kunt noemen, want met meer dan 50 kids gezamenlijk zingen en die bewegingen doen is nog best wel lastig. Het zorgde in elk geval voor een hoop lol! Sowieso heb ik eigenlijk wel leuke klassen. Ik hoef maar even boos te kijken en ze zijn stil! :-) Het niveau verschilt enorm per klas, maar gelukkig had ik me voldoende voorbereid zodat ik goed kon improviseren. De docenten vonden het ook een goed onderwerp, dus dat is ook mooi.
Er is alleen 1 docent (een schat van een vrouw) die zich elke keer bemoeit met mijn les. Het is allemaal goed bedoeld, maar het is erg irritant. Maak ik de kinderen duidelijk dat ze eerst naar mij moeten luisteren en daarna pas mee moeten doen, zit zij te zeggen (in het Chinees) dat ze met me mee moeten doen! Dat werkt dus niet. Maar uiteindelijk red ik me er wel mee en laat het dan maar zitten. Anders is het voor die kinderen ook irritant als ze elke keer heen en weer geslingerd worden.

Mijn topic voor volgende week is ZIEK ZIJN. Vind ik wel een mooie aanvulling op THE BODY. Ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga doen. Ben nu op zoek naar plaatjes (animatie), maar kan nog niet vinden wat ik zoek. Het probleem is ook dat nu veel pagina's geblokkeerd worden :-( . Dus als je nog suggesties hebt! :-) Het is trouwens mijn laatste lesweek, dus wil er een leuke les van maken (zodat ik goed herinnerd word!! :-P ).

Vanavond weer English Corner. Heb het al voorbereid, dus dat moet goed komen. Ik zie er niet meer tegenop, dus dat scheelt.
Misschien dat ik morgen ook les moet geven, heb er eigenlijk niet zoveel zin in... :O Maar dat komt omdat ik anders zo'n drukke dag heb! Ik geef toe, dat ben ik dan ook niet meer gewend! ;)
(hint 2)

Morgen ga ik samen met Jelle en Ellen KUNGFU-en! Jawel! KUNGFU FIGHTING!! Je moet dat toch in elk geval een keer echt hebben gedaan als je in China bent he! Ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng! :-)
En daarna gaan we ook nog uit eten, ook nog met meer (Chinese) mensen erbij. Dus dat wordt vast gezellig.
(hint 3)

Ik slaap nu eindelijk beter! Ik word nu 's ochtends niet meer wakker van het leger! Elke ochtend was het weer hetzelfde geschreeuw: YI, ER, YI (1,2,1). Daar word ik 's ochtendsvroeg niet zo vrolijk van!! Maar nu slaap ik er sinds een paar dagen eindelijk doorheen! :-)Mag ook wel een keer na 2,5 maand! :-P
(hint 4)

De toestand in Tibet is mij hier niet ontgaan. Op de Chinese staatszender heb ik het ook even gezien (de rellen), maar details enzo krijg ik daar niet van, aangezien het in Chinees is (en als die er uberhaupt worden gegeven). Ik haal de informatie van de Nederlandse nieuwssites. Ik merk wel dat ik er heel voorzichtig mee moet zijn en heb het er niet met Chinezen over. Ze negeren het of ze weten het gewoon niet. Heb er namelijk niks over gehoord en verder ook niks meer op tv gezien. Heb wel eens subtiel geprobeerd erover te beginnen, maar geen respons gekregen. Gezien de controle van de staat lijkt het me niet verstandig de boel te forceren. Vandaar dat ik niet via de site mijn mening erover ga geven. Het enige wat ik hier merk, is dat nu veel websites zijn geblokkeerd (waaronder YOUTUBE).

Zoals jullie hebben gezien heb ik een aantal hints voor Lotte (zus) erin gezet. Dus Lotte, hoop dat ik je nu voldoende ideeen heb gegeven! :-P
hint 1: Carousel (you'll never walk alone) geen musicalnrs, maar wel andere bekende (en toepasselijke) nrs: Diana Ross (zie titel), Elton John (still standing)
hint 2: West Side Story (tonight)
hint 3: 3 Musketiers (Vecht), Annie (tomorrow)
hint 4: Les Miserables (mijn droom)

  • 21 Maart 2008 - 10:00

    Martine:

    Hey Ruth!
    Ik ben trots op je!! Wat een activiteit zeg. Daar lijkt mijn Nederlandse leventje maar saai bij. Dit weekend is het hier Pasen, dus een lang weekend vrij.
    Vandaag zou ik DE JURK uitkiezen (ik twijfel tussen 2) maar nou belde mijn vader net dat mijn moeder ziek is. Dus gaat het hele feest niet door. Erg balen dus. Het voordeel is dat de jurk dus later besteld wordt en ik dus ook alter af moet passen. En dan ben jij vast al terug!!! Dus plan maar vast in dat je ergens deze zomer naar Zwolle moet komen :D. Maar dat vind je vast niet erg.
    Heel veel plezier met de KUNG FU lessen. Gooi er wat balletmoves in en dan wordt het vast helemaal leuk.

    Een hele dikke smakkerd van Martine

  • 21 Maart 2008 - 10:18

    Padre:

    Hoi Ruth.
    Na al die pechverhalen over je gezondheid is dit weer eens een vrolijk verhaal. Lijkt alsof je een leuke week gehad hebt. In ieder geval ook weer het nodige meegemaakt en opnieuw weer knappe dingen gedaan. Echt bikkeltje hoor.
    We mailen de komende week wel weer. Dikke knuf en geniet zo veel mogelijk

    Di Padre

  • 21 Maart 2008 - 12:59

    Lotte Dier:

    Hee Ruthje,

    Wat een verhaal he!
    Ik ben echt trots op je!
    Dat je ondanks je angsten toch gewoon door bent gegaan vind ik echt knap.
    Vandaag is het officieel lente, maar het is echt baggerweer, dus voor het weer hoef je zeker niet nog niet terug te komen!
    Het regent de hele dag en dit weekend gaat het zelfs sneeuwen!
    Met de uitdrukking 'maart roert zijn staart' heb ik niets teveel gezegd..
    Anyway, veel succes met je english corner vanavond en je laatste les morgen.
    En laat die docent een poepie ruiken!
    Niet echt natuurlijk, want ik weet niet of ze dat wel zou overleven.. hihi.
    Veel plezier en tot over een paar weekjes!

    Dikke kus Lot

  • 21 Maart 2008 - 13:46

    Yuri:

    Mm, had ik de kans om hoffelijk te doen, is die Jelle daar om Ruth te helpen met oversteken.... mmmmm :)

  • 21 Maart 2008 - 14:05

    Yuri:

    Mm, had ik de kans om hoffelijk te doen, is die Jelle daar om Ruth te helpen met oversteken.... mmmmm :)

  • 21 Maart 2008 - 14:46

    Ellen:

    Heeey Ruthje!
    Super voor je dat je nu zoveel leuke dingen hebt meegemaakt na al die ellende van de laatste tijd! En ook nog allemaal leuke dingen in het verschiet, ideaal!

    Voor mij is het minder: over anderhalve week tentamens en er wacht nog een dikke berg stof op mij, ben al de hele dag bezig geweest...
    Wel lekker pasen vieren dit weekend.

    Tot mails! Dikke kus Ellen

  • 21 Maart 2008 - 15:06

    Jacqueline:

    Wat een kanjer ben je toch!

  • 21 Maart 2008 - 15:42

    Hans Derks:

    Ruth, heb vandaag al je verhalen achter elkaar gelezen. Genoten heb ik ervan! Je geeft heel direct je ervaring weer en dat maakt dat ik mij dan goed kan inleven. Kanp zoals je nadenkt over je lessen en dan beter terugkomt! En dat je nu zo lang gelopen hebt: chapeau!

  • 21 Maart 2008 - 18:54

    Lotte Zusterlief!:

    Komen ze!!!
    1 : 'When you walk, through a storm, hold your head up high'.... (Geen musical idd, maar onze lieve Lee Towers was natuurlijk wel eregastje bij M. in Ahoy! Vond alleen wel vervelend dat ze toen zo weinig broodjes kaas hadden, jij niet?
    2 : Tonight, tonight, it all began tonight, one moment and the world went away!!!!
    3 : Vecht voor het recht om jezelf te zijn, vecht met het vuur van de passie en de pijn, vecht voor het recht om te zeggen wat je vind, blijf wie je bent met je kop in de wind.. (Leuk detail, Mit kent deze tekst niet! Haha, zij is wel het ensemble of de triangel! Maar Rick kent m wel! Ik geef toe, met bittere hardheid is het erin gedreund, maar toch!)
    4 : Mijn droom, 't is lang geleden al. De hemel blauw vol hoop en leven, een liefde die nooit sterven zou! Een god die alles zou vergeven!
    (Is het trouwens? 't is lang geleden AL, of 't is lang geleden NOU?!)
    En speciaal voor jou...
    Met passende rolverdeling..
    Lotte : Nog 1 dag.. De nieuwe dag dat ik de route ga... De eindeloze weg naar Golgotha! Die mannen kennen mijn vergrijp en komen terug de tijd is rijp, nog 1 dag..
    Ruth (Spring in) : Vandaag vangt pas mijn leven aan!!! Hoe kan ik leven als we scheiden?
    Lotte : Nog 1 dag.
    Ruth (en mit dan maar) : Het noodlot drijft jou hier vandaaaaaaaan.
    En het lot begon juist voor ons beiden!!!
    Lotte : Weer een dag in eenzaamheid
    Ruth en mit : Zie ik jou nog ooit terug?
    Lotte : Weer een dag dat langs hem heengaat..
    Ruth en mit : Ik was voorbestemd voor jou!

    Ik zou het lied wel helemaal af willen maken, maar dat zou betekenen dat Mit dan eindelijk ook eens de tekst helemaal zou kennen. En dat zou kunnen resulteren in het feit dat ze dan na 10 jaar gedwee bijrolletjes te hebben vervuld, misschien eens haar zinnen gaat zetten op Jean Valjean/Marius/Eponine/Javert etc etc!!!
    Dus nee, ik moet hier stoppen! Puur voor zelfbehoud van jou en mij Ruth!
    En Mit, mocht je dit lezen... Ruth en ik vinden jou echt het allerbeste ensemble wat er is! Zouden wij echt lang niet zo goed kunnen!!
    Dahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
    kus oe zus!

  • 21 Maart 2008 - 18:57

    Lotte Knieper!:

    Ruth, ik vind je nog steeds lief!!
    Je bent en blijft altijd mijn liefste jongste zusje!!!
    Voor eeuwig en altijd (tezamen!) (Hahaha, citaatje uit welke disney film?) Denk aan 2 alen!
    x

  • 21 Maart 2008 - 19:42

    Desiree:

    Ruth krijgt KUNG FU les nou dat zou ik graag van dichtbij willen zien hahaha.
    Moet je mij dan ook maar ff leren.

    kus dees

  • 21 Maart 2008 - 22:30

    Fred:

    stoere verhalen Ruthje, R.E.S.P.E.C.T.

    Ik ben blij dat het nu goed gaat, River deep, mountain high lijkt me wel toepasselijk of in dit geval Aint no mountain high enough; in ieder geval is jouw stemming weer opperbest (en je verhalen en avonturen ook). Een fijne Pasen en schrijf maar weer snel.

    ps. bij THE BODY had ik toch iets (iemand) anders in gedachten.

    Greetz,

    Fred

  • 21 Maart 2008 - 22:48

    Rick:

    hey bikkel, eindelijk weer eens een berchtje van je favoriete zwager. gaaf man dat je die berg beklommen hebt RESPECT. zal een hele mooie ervaring zijn geweest. en dan ook nog die levensgevaarlijke rivieren... leuk dat je met het lesgeven mooi uit de voeten komt. lijkt me wel heel apart om te doen met die chinezen. trouwens ook gaaf dat je gaat kung fu-en, ik zal het liedje voor je zingen. Everybody was kung fu fighting, tralalalalalalalala, these guys ( girls ) are fast as lightning.... enz enz.

    hey, ik brei er weer een eind aan. ben met mijn spel maffiabaas bezig.

    ik zal binnenkort wel weer een berichtje achterlaten, of een liedje zingen.

    succes en nog veel plezier.
    GRoetjes Rickie

  • 22 Maart 2008 - 14:59

    Marian:

    lieve ruth,

    wat kan ik nog toevoegen aan al deze reacties? Ik vond het weer een mooi verhaal, positief ook. De hints heb ik overgeslagen, zijn aan mij niet besteed. Hoop heel erg dat het goed blijft gaan met je. Wanneer komt Saima eigenlijk jouw kant op en ga je rondreizen? Bij voorkeur niet richting Tibet.

    Liefs, marian

  • 22 Maart 2008 - 18:05

    Jose:

    he teacher leave them kids alone!!!!
    hoi ruth,
    mooie verhalen .hoop dat je een leuke laatste week hebt met de kinderen. ga je daarna rondtrekken? wens je veel plezier en wacht weer op je volgende berichtje.
    liefs jose

  • 25 Maart 2008 - 14:21

    Saima:

    Knieper!

    Ik heb de spullen al van Yuri gekregen! Toen ik zei van het lenzenspul realiseerde hij zich dat ie wat was vergeten. Graag een afbeelding, dan haal ik het voor je!

    Ik ben al druk bezig met inpakken (ik weet het, ziek) maar goed, anders ben ik bang dat ik wat ga vergeten!

    Hoe zit het trouwens met je visum, ben je er wel wanneer ik aankom? Straks ben jij China uitgezet en sta ik daar in m'n eentje!

    Nou spreek je snel!

    hele dikke kus

    ps: succes met kung fu-en toen ik het las wou ik ook het liedje gaan zingen, maar toen las ik de reacties en was er al iemand voor!

    Veel plezier!

  • 26 Maart 2008 - 10:05

    Mirte:

    Goed, leuk verhaal en fijn dat mijn naam weer bij de reacties staat. Ik heb stiekem heel hard geoefend op de teksten. Dus straks eis ik idd alle hoofdrollen op en mogen jullie de komende 10 jaar ensemble en triangel zijn! xxx

  • 26 Maart 2008 - 12:13

    Sofie:

    Heej Ruth!!
    Wat leuk dat je een berg hebt beklommen!!.En ook super dat je aan Kungfu doet!!:D:)Ik lees altijd op woensdag je berichten voor aan oma!dus ze is weer helemaal bij:)

    Heel veel succes en plezier nog.

    Groetjes en xxx van Sofie
    en van Oma!!!Doeidoei

  • 26 Maart 2008 - 18:26

    Lotte Zus:

    Ruth, laat van ons horen! Mirte K. (Niet nader te noemen) stoot ons van onze plek als überzangers!!! Zij geeft het spreekwoordelijke stokje van de triangel door!!! Aan ons nogwel!!!!!!!!!
    Schande spreekt zich!!!!
    Mit, ik dwing u, neemt uwen positie weder in!
    Zo niet triangel, dan wellicht contra-bas of trompet. Eventueel mag je zelfs met uwen vingers zachtjes het ritme mee tikken op de achterkant van de autostoel van ons vader!
    Geeft gehoor aan ons verzoek!!
    Dag
    kus voor bijna iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruth

Hallo allemaal, Vanaf 6 januari zal ik 4 maanden in China verblijven. 3 maanden daarvan zal ik vrijwilligerswerk doen. Wat dat precies is, is nog niet helemaal duidelijk, maar een onderdeel is in elk geval ook lesgeven in het Engels. Na deze 3 maanden ga ik heel China ontdekken. Dit doe ik eerst 2 weken met Saima en ik sluit het af met Yuri. De Chinese muur, pandaberen, Hong Kong, Beijing, e.d., ik zal het allemaal zien en meemaken! En jullie kunnen mijn avonturen op deze site volgen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 22655

Voorgaande reizen:

06 Januari 2008 - 30 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: